Lezajlott a 2019-es Koreai Filmfesztivál, ami idén is számos csemegét szolgáltatott a nézőknek, elég csak a széles körben dicsért Élősködőket vagy a Vincent Cassellel erősítő Államcsődöt említeni. Volt azonban egy film, ami még a legcsendesebb lelkű nézőket is fogcsikorgatásra tudta késztetni, ez pedig a több szempontból is súlyos témát boncolgató Pek kisasszony. A főszereplő az a Han Ji-min, akit a magyar közönség A korona hercege című, itthon is vetített kosztümös sorozatból ismerhet, és akit Dél-Korea legismertebb színésznői között tartanak számon. A Pek kisasszony a Koreai Filmkritikusok Szövetségénél bezsebelte a legjobb színésznőnek és a legjobb mellékszereplőnőnek járó díjat, illetve beválogatták a 2018-as év 11 legjobb filmje közé. 



A címben szereplő Baek Sang-ah (magyarosan Pek Szanga) egy átlagosnak tűnő nő, aki első, de talán még második ránézésre se lenne túl szimpatikus, tekintve, hogy folyton morcos és rendkívül zárkózott, emiatt pedig öregebbnek is tűnik a korához képest. A magánélete nem alakul a legfényesebben, partnere, a rendőrként dolgozó Jang-sup közeledésére nagyobb távolságtartással reagál. Pedig a férfi még munkájából adódóan is segít neki: amikor egy lakásban egy egyedülálló nő holttestét találják meg, Jang-sup kideríti, hogy az Sang-ah rég nem látott édesanyja. Anyja halálhíre látszólag nem kavarja fel Sang-ah-t, ellenben, amikor az utcán ténferegni lát egy alulöltözött, ápolatlan és szemmel láthatóan zavart kislányt, mélyen eltemetett emberi érzései dolgozni kezdenek benne. Ahogy pereg a játékidő, úgy tudunk meg egyre többet Sang-ah és a kislány, Ji-eun életéről, megrázó múltjukról, amely miatt több közös van bennük, mint gondolnák.

A film a családon belüli erőszak, azon belül is a gyerekbántalmazás témájához nyúlt hozzá, amitől már akkor is ökölbe szorítja az ember kezét, ha csak megemlítik. A két főszereplő életét azonban szervesen meghatározta ez a bűntény: miközben felfedezzük a kislány sérüléseit és életkörülményeit, egyszerre betekinthetünk Sang-ah múltjába, megismerhetjük az anyjával való kapcsolatát, és szépen összeáll a kép – egyikük múltjáról, másikuk jelenéről. Sang-ah mélyen eltemette a régi életét, megértjük zárkózottságát, amit szépen lassan felad, hogy befogadja az életébe Ji-eunt, aki szinte szomjazza az emberi közelséget. Persze a bürokrácia elől senki nem menekülhet, bármilyen jó is a szándék, a néző pedig egyszerre lesz szemtanúja a páros finom egymásra találásának és a múltban szerzett sebek kérlelhetetlen feltépésének, sötét titkok felszínre kerülésének, majd az egymásért küzdésnek.

Döbbenetes alkotás nagyon erős filmnyelvezettel, remek színészi alakításokkal és fontos mondanivalóval. A kifejezőeszközök párszor öncélúan brutálisnak hatnak, néhol talán már kissé soknak is, de összességében minden képkocka felér egy orbitális pofonnal – különben meg, ha egy kozmetikázott változatot kapnánk, a mismásolás vádja érhetné a rendezőt. Ez a film így jó: a maga nemes egyszerűségével és fájdalmas témájával, a fontos bevezető pillanatokkal és a lassan, de biztosan kibomló cselekményével egyenletesen vezet el a katartikus végig.

Neked mennyire tetszett a film?
Olvasói értékelés0 Votes0


80
Értékelés
Pek kisasszony
Összességében
A Pek kisasszony egy egyszerű alkotás egy többszörösen összetett, kusza és megrendítő témáról, érzékenyítő filmnek sem utolsó. A gyerekbántalmazás fájó témakörét még talán soha nem dolgozták fel ilyen művészileg sokkolóan, mégis pontos érzelmi ábrázolások közepette. Nehéz, de fontos film, amit minden felnőttnek ajánlok.
Pozitívumok
Hiteles színészi játékok
Orvosi precizitással nyúlt egy nagyon nehéz témához
A téma ellenére befogaható és feldolgozható, szép film kerekedett belőle
Negatívumok
Talán néhol kevesebb erőszak is elég lett volna