Tegnap megérkeztek a Solo: Egy Star Wars-történet nem éppen túl fényes első hétvégi eredményei. A második Star Wars spinoff – összességében a franchise tizedik alkotása – ugyanis jóval a várakozásokon alul teljesített. A legoptimistább becslések nemrég még 150 és 170 millió dollár közötti összeget jósoltak, a bemutató előtt pár nappal ez a szám azonban 110 millióra módosult. Végül azonban még ezt az összeget sem sikerült elérnie a fiatal Han Solo életét feldolgozó alkotásnak. A legtöbb ember a forgatás körülményeit vagy a nem megfelelő marketinget okolná, de a Disney nem tudja vagy nem akarja elfogadni, hogy ezek a tényezők vezethettek a Solo gyenge nyitányához. A cég terjesztéssel foglalkozó szakembere az alábbiakat mondta az üggyel kapcsolatban:

Hogy megállapítsuk a nem megfelelő nyitány okait előbb azt kell kiderítenünk, hogy az emberek milyen időközönként ülnek be egy-egy új mozira. Lehet, hogy az elmúlt öt hétben bemutatott három nagy produkció (Bosszúállók: Végtelen háború, Deadpool 2, Solo) már túl sok volt nekik.

Ezután arra is kitért, hogy elképzelhető, hogy stratégiát kell váltaniuk a jövőben, hogy a 2019 decemberében érkező IX. epizóddal ne történhessen meg ez a fiaskó:

Rengeteg munkánk lesz még azzal, hogy kiderítsük miért teljesített alul a filmünk több piacon is. A IX. rész bemutatója előtt szeretnénk minden hibát kiküszöbölni.

Természetesen mi is imádjuk a Star Wars filmeket, de reméljük ez most egy jó lecke lesz a Disney számára ahhoz, hogy átgondolják jelenlegi stratégiájukat és elhagyják ezt a görcsös regaszkodást a spinoff-ok iránt.